Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

dzisiaj: 27 maja 2015
w Esensjopedii w Esensji w Google

Filmy

Magazyn CXLV

Podręcznik

Nasz profil na G+ Nasz profil na Facebooku Podążaj za nami na Twitterze Nasz profil na Naszej-klasie Kulturowskaz.pl MadBooks Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

Recenzje

Cannes 2015: Wojna jest w nas
Marta Bałaga

26 V 2015

A więc nie Haynes, nie Lanthimos i, dzięki Bogu, nie Sorrentino. 68 edycja festiwalu filmowego w Cannes zakończyła się werdyktem, którego, jak śpiewał Oddział Zamknięty, nie spodziewał się nikt, nikt nie przypuszczałby - Złotą Palmę przyznano Jacquesowi Audiard za „Dheepan”. Nie do końca wiadomo tylko, dlaczego.

więcej »

Umysł i serce murem podzielone
Sebastian Chosiński

25 V 2015

Akcja obrazu Christiana Schwochowa rozgrywa się w końcu lat 70. ubiegłego wieku i opowiada o niełatwym losie samotnej matki z dzieckiem, która opuściła Berlin Wschodni, by poszukać szczęścia w Republice Federalnej Niemiec. Historia wypada wiarygodnie i nic w tym dziwnego, skoro za powstanie „Drugiej strony muru” odpowiadają reżyser, scenarzystka, autorka pierwowzoru literackiego i aktorka grająca główną rolę, którzy urodzili się i wychowali w Niemieckiej Republice Demokratycznej.

więcej »

East Side Story: Daleka droga przed nami
Sebastian Chosiński

24 V 2015

To było oczywiste, że siedemdziesiąta rocznica zakończenia Wielkiej Wojny Ojczyźnianej zostanie w Rosji uczczona nie tylko paradami zwycięstwa, ale również szeregiem filmów fabularnych i dokumentalnych i seriali telewizyjnych. Jednym z nich jest „Droga na Berlin” Siergieja Popowa – klasyczny obraz z przeznaczeniem na „mały ekran”, który – nie wiedzieć czemu – trafił do kin. Czym zresztą wyrządzono mu dużą krzywdę.

więcej »
więcej »

Co nam w kinie gra: Taxi – Marta Bałaga
(Jafar Panahi „Taxi”)
24 V 2015

więcej »

Co nam w kinie gra: Dureń – Sebastian Chosiński
(Jurij Bykow „Dureń”)
23 V 2015

więcej »

Cannes 2015: Gwiezdny przybysz – Marta Bałaga
(Mark Osborne „Mały książę”)
23 V 2015

więcej »

Cannes 2015: Sprawa rodzinna – Marta Bałaga
(Valérie Donzelli „Marguerite & Julien”)
22 V 2015

więcej »

Cannes 2015: Ta podstępna miłość – Marta Bałaga
(Maïwenn „Mon roi”)
21 V 2015

Publicystyka, felietony, wywiady

Mad Max: Hardy wojownik. Najlepsze role Toma Hardy'ego
Łukasz Gręda

21 V 2015

Hardym być. Nie miętkim!

więcej »

Mad Max: Grand Love Auto
Łukasz Gręda

20 V 2015

Wspaniałe maszyny i mężczyźni (już nie tacy wspaniali).

więcej »

Mad Max: Szalone landy
Łukasz Gręda

18 V 2015

W jaką grę najlepiej zagrać przed premierą nowego Mad Maksa? Fallout, Wastelands? A co powiecie na „Borderlands”?

więcej »

DVD

Esensja ogląda: Maj 2015 (2)
Jarosław Loretz, Agnieszka ‘Achika’ Szady

13 V 2015

Zapraszamy do kolejnej majowej edycji „Esensja ogląda”, w której znajdziecie trzy krótkie recenzje – w tym najnowszej części „Avengers”.

więcej »

Krwiożercze lumpy
Jarosław Loretz

7 V 2015

„Miasto śmierci” to dość specyficzny, tani horror z żywymi trupami, z niewiadomych przyczyn udający coś w rodzaju skierowanego do czarnoskórej widowni gangsterskiego dramatu.

więcej »

Jak głupota wygniotła Amerykę
Jarosław Loretz

29 IV 2015

„Puls 2” i „Puls 3” to kontynuacje godne swojego poprzednika, remake’u japońskiego filmu „Kairo”. Można je porównać do odcinania „kuponów” od papieru toaletowego.

więcej »
więcej »

Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1) – Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
25 IV 2015

więcej »

Czas na nazistowskie jasełka – Jarosław Loretz
(Joel Schumacher „Nienasycony”)
21 IV 2015

więcej »

Esensja ogląda: Marzec 2015 (3) – Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski
28 III 2015

więcej »

Esensja ogląda: Marzec 2015 (2) – Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
25 III 2015

więcej »

Esensja ogląda: Marzec 2015 (1) – Jarosław Loretz, Jarosław Robak
17 III 2015

Z Archiwum Esensji

Szczurze ekscesy
Jarosław Loretz

20 XI 2007

Fala remake’ów horrorów nie oszczędza prawie żadnego filmu. W przypadku „Willarda” sytuacja jest jednak nieco inna. To film praktycznie już zapomniany (mimo że był najbardziej kasowym horrorem roku 1971), twórcy nie musieli więc silić się na wysokobudżetową „oryginalność” przejawiającą się najczęściej ostrą muzyką i bieganiną młodzieży. I bardzo dobrze, bo dzięki temu powstał interesujący obraz na pograniczu surrealizmu.

więcej »

Obuchem w łeb widza, czyli emocjonalnie, sugestywnie, ekstatycznie
Adam Namięta

26 III 2011

Jak podejść do „Czarnego czwartku"? Posypać sobie głowę popiołem? Przepasać się czarną szarfą? A może zaatakować z pozycji klęczącej? Ciężko powiedzieć, ale jedno jest pewne: film może pójść w konkury z najbardziej sugestywnymi widowiskami polskiej martyrologii. I bynajmniej nie jest to pochwała, a powodem tego jest właśnie owa nieszczęsna widowiskowość.

więcej »

Weekendowa Bezsensja: I ty możesz wymyślić głupi podpis (13)
Esensja

27 XI 2010

Jest sobota, jest głupi podpis. Znów garść obrazków z naszymi propozycjami i oczekiwaniem na Wasze kontrpropozycje. Dziś rządzi Maczeta. Do tego dodajemy oczywiście najciekawsze Wasze propozycje z zeszłego tygodnia.

więcej »

Esensjopedia

W Esensjopedii na dziś

Ostatnio dodane

Carte Blanche
– Jacek Lusiński

Yakuza Weapon
– Tak Sakaguchi, Yudai Yamaguchi

Loft
– Erik Van Looy

więcej »

Wysokoprocentowe

Mad Max: Na drodze gniewu
– George Miller
[100%]

Taxi
– Jafar Panahi
[90%]

Dureń
– Jurij Bykow
[90%]

Sekrety morza
– Tomm Moore
[90%]

Bitwa o Sewastopol
– Siergiej Mokricki
[90%]

Najpopularniejsze

Polecamy

Z komentarzy

przeglądaj komentarze »
Copyright © 2000-2015 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.