Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

dzisiaj: 19 września 2014
w Esensjopedii w Esensji w Google
Zobacz koniecznie: 50 najlepszych filmów superbohaterskich  –  Esensja

Filmy

Magazyn CXXXIX

Konkursy

Podręcznik

Nasz profil na G+ Nasz profil na Facebooku Podążaj za nami na Twitterze Nasz profil na Naszej-klasie Kulturowskaz.pl MadBooks Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

Dziś startuje Stopklatka TV

Esensja.pl
Esensja.pl
Stopklatka TV
Dziś o szóstej rano wystartowała Stopklatka TV, pierwszy bezpłatny kanał filmowy w Polsce. Kinomani czekali na ten moment od jesieni 2013, kiedy rozstrzygnięto konkurs na stację filmową w ramach pierwszego multipleksu cyfrowego. Prezentujemy informację właścicieli kanału.
‹Zapomniane perełki› - Klub Esensji, edycja druga
Stopklatka ma szansę trafić do olbrzymiej widowni. Zasięg techniczny platformy cyfrowej MUX 1 to 95% populacji. Stacja współpracuje też z operatorami kablowymi i satelitarnymi, którzy dotrą z kanałem do około 7,5 mln abonentów. Trwają rozmowy z kolejnymi sieciami kablowymi, dzięki czemu do końca roku liczba ta powinna wzrosnąć do 9 mln.
Kanał stawia na różnorodność. W jego ofercie znajdzie się kino europejskie i hollywoodzkie, autorskie i gatunkowe, klasyczne i współczesne. W pierwszych tygodniach na antenie Stopklatki będzie można obejrzeć zarówno amerykańskie hity, jak i europejskich laureatów festiwali: kultowe „Sin City”, „Wszystko gra” Woody’ego Allena ze Scarlett Johansson czy oscarowe „Życie jest piękne” Roberto Benigniego. Pojawi się też zagraniczna i polska klasyka filmowa.
Gwarancją jakości oferty stacji jest Rada Programowa, którą tworzą autorytety polskiego kina: Andrzej Wajda, Agnieszka Holland i Juliusz Machulski. W piątkowe popołudnia na antenie w specjalnym cyklu prezentowane będą filmy, które rekomendują widzom członkowie Rady. Stopklatka planuje także inne pasma tematyczne.
Poniedziałki należeć będą do filmów historycznych i wojennych. Partnerem tego cyklu jest magazyn „Gazety Wyborczej” – „Ale Historia”. Wtorek to „Wieczór kawalerski”, czyli klasyczne „męskie” gatunki: kryminały, thrillery i kino akcji. W środę za sprawą cotygodniowej porcji komedii rozlegnie się „Śmiech na sali”. Panie powinny zwrócić uwagę na czwartek, kiedy Stopklatka udowodni, że „Kino jest kobietą”. Również w czwartki pojawi się pasmo dokumentalne „Poza fikcją”, tworzone wraz z „Dużym Formatem”, reporterskim dodatkiem GW. Weekend to z kolei czas filmów kultowych, nagradzanych na festiwalach – jednym słowem: hitów.
Poza dbałością o atrakcyjny repertuar firma zapowiada rozwój usług dodanych w drugiej połowie roku: HbbTV i second screen.
Jak wynika z badań, ponad 70% osób podczas oglądania telewizji używa drugiego ekranu do komunikowania się ze znajomymi, korzystania z serwisów społecznościowych, a także wyszukiwania w Internecie dodatkowych informacji na temat oglądanego programu. Dlatego ważna dla naszego kanału będzie integracja z zasobami portalu filmowego stopklatka.pl. Pozwoli nam to prezentować widzom pogłębione informacje o filmie i jego twórcach, newsy ze świata kina i powiązane multimedia. Myślimy też o integracji z funkcjami społecznościowymi, np. poprzez możliwość oceniania filmów – mówi Agnieszka Sadowska, członek zarządu Stopklatka S.A.
Od kilku lat trwa przechodzenie telewizyjnej widowni z kanałów ogólnych do tematycznych. Dodatkowo najszybciej rosnącą kategorią wśród audycji telewizyjnych są filmy i seriale. Na rynku do tej pory istniała jednak znacząca luka:
Abonenci płatnych kanałów filmowych mają w czym wybierać, dlatego oglądanie programów z tej kategorii zajmuje Polakom korzystającym z ofert płatnej telewizji prawie połowę czasu. Natomiast odbiorcy telewizji naziemnej mogli do tej pory czuć niedosyt – mówi Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Stopklatka S.A. – Stopklatka naszym zdaniem wypełni tę przestrzeń, oferując widzom wysokiej jakości kontent filmowy w ogólnodostępnym kanale.
Zdaniem prezesa Kisielewskiego w pierwszym roku funkcjonowania pozwoli to stacji osiągnąć ok. 1% udziału w oglądalności. W kolejnych latach wynik ten powinien wzrosnąć do ok. 2-2,5%.
Start Stopklatki wsparty jest szeroką kampanią reklamową, której twarzami zostali Magdalena Cielecka, Jerzy Stuhr i Paweł Małaszyński. W spotach telewizyjnych i kinowych aktorzy próbują opowiedzieć widzom o filmie, który wyjątkowo zapadł im w pamięć. Wychodzi im to niezbyt precyzyjnie, ale za to przezabawnie.
Poza kampanią spotową w kinach i telewizji cała trójka pojawi się także na nośnikach reklamy zewnętrznej, w reklamach prasowych i spotach radiowych. Reklamy Stopklatki TV znajdziemy także na portalu filmowym stopklatka.pl i w serwisach gazeta.pl.
koniec
15 marca 2014
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

„Interstellar” – kolejny plakat

19 IX 2014

Na jeszcze nowszy plakat „Interstellar” nie czekaliśmy długo…

więcej »

Nowy plakat „Interstellar”

16 IX 2014

Na dwa miesiące przed premierą twórcy „Interstellar” zaprezentowali nowy plakat filmu.

więcej »

Drugi zwiastun „Kosogłosu”

15 IX 2014

Oto drugi – a pierwszy pełny – zwiastun trzeciej części „Igrzysk Śmierci”. A na deser najnowszy plakat filmu.

więcej »

Polecamy

Skupiam się na uczuciach

Wenecja 2014:

Skupiam się na uczuciach
— Marta Bałaga

Wielki Joe
— Marta Bałaga

Po godzinach
— Marta Bałaga

Dwaj ludzie z trumną
— Marta Bałaga

Sens życia według Roya Anderssona
— Marta Bałaga

Bo to zła kobieta była
— Marta Bałaga

Epopeja narodowa
— Marta Bałaga

Cierpienia młodego Leopardiego
— Marta Bałaga

Woody według Petera
— Marta Bałaga

Serce nie sługa
— Marta Bałaga

Copyright © 2000-2014 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.